دکتر علی جورابچی

  • مخصص بیماری های عفونی و گرمسیری
  • فارغ التحصیل دکتری حرفه ای از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
  • فارغ التحصیل دکتری تخصصی بیماری های عفونی و گرمسیری از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
  • فارغ التحصیل دوره مدیریت بهداشت عمومی (MPH) دانشگاه تهران

درباره پزشک

دکتر علی جورابچی متولد سال ۱۳۳۱ شمسی دیپلم متوسطه خود را در سال ۱۳۵۰ از شهرستان شمیران شهر تهران دریافت نمود. پس از گذراندن خدمت سربازی در سال ۱۳۵۳ در رشته پزشکی دانشگاه علوم تندرستی پذیرفته شد و در سال ۱۳۶۵ از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در رشته دکتری حرفه ای فارغ التحصیل گردید.
ایشان همچنین در سال ۱۳۷۱ از مقطع دکتری تخصصی بیماری های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دوره مدیریت بهداشت عمومی (MPH) دانشگاه تهران فارغ التحصیل گردید.
از سال ۱۳۶۵ تا کنون ايشان در استان مرکزی و بخصوص دانشگاه علوم پزشکی اراک مشغول به خدمت و تدریس بوده است. در سال ۱۳۷۲ در راستای گسترش فعالیت و خدمت به تمامی اقشار جامعه، مطب و آزمایشگاه تحقیقاتی و تشخیص طبی خود را جهت بیماری های عفونی و گرمسیری علی الخصوص سل، بروسلوز و تیفوئید آغاز نمود.
کلینیک تخصصی بیماری های عفونی و گرمسیری ایشان در سال ۱۳۷۳ به مدت ۴ سال از طرف شاخه ایدز سازمان جهانی بهداشت (WHO) به عنوان پایگاه دیده ور بر روی بیماری های آمیزشی با تکیه بر سرواپیدمیولوژی ایدز در مراجعه کنندگان به کلینیک های خصوصی انتخاب و قرارداد از طرف مدیریت کل بیماری های واگیر وزارت مطبوعه منعقد گردید.
پس از گذشت قریب به بیست سال از آغاز فعالیت آزمایشگاه و با پیشرفت دانش پزشکی استان مرکزی در خصوص بیماری های عفونی و تقليل نیاز استان به این خدمات، در سال ۱۳۸۷ آزمایشگاه به حالت تعلیق درآمده و با توجه به معطوف شدن و گسترش بیماری های قلبی و تنفسی تست های الکتروکاردیوگرافی و اسپیرومتری به مجموعه فعالیت های کلینیک اضافه گردیده است.
از جمله سایر فعالیت های ایشان پس از بازنشستگی در سال ۱۳۸۳ حضور در بخش های بیمارستانی جهت بیماری های عفونی به صورت تئوری، عملی و بالینی، طبابت بیماران سرپایی و بستری در بیمارستان های شهرستان اراک، شرکت در جلسات گزارش دهی صبحگاهی بخش داخلی دانشگاه علوم پزشکی اراک و همزمان برگزاری کلاس های اپیدمیولوژی بیماریهای عفونی برای دانشجویان علاقه مند پزشکی بوده است.
از زمان شروع پاندمی کووید-۱۹ تاکنون بیش از ۳ هزار مراجعه کننده مبتلا در کلینیک تایید شده و بصورت سرپایی درمان گردیده اند.

پرسش از دکتر علی جورابچی